Toimitus - ja tietosuojaehdot

Voimassa 01.01.2024 alkaen
 

YLEISTÄ VERKKOKAUPASTA

Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.
Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

 

TILAUKSEN KÄSITTELY JA TOIMITUSAIKA

Saapunut tilaus käsitellään 1-2 arkipäivän sisällä, pääsääntöisesti jo heti tilauspäivänä. Arkipäivisin ennen kello 15.00 tulleet kirjetilaukset postitetaan aina samana päivänä. Pakettitoimituksemme voit noutaa yleensä 2-3 arkipäivän sisällä tilauksesta, tai jopa seuraavana päivänä riippuen paketin käsittelystä kuljetuksissa. Paketti säilyy noutopaikassa 1 viikon, jonka jälkeen se palautetaan varastollemme. Huomioithan että paketin noutamisesta ilmoitetaan vain kerran. Tilaustuotteiden tuotetekstissä mainitsemme kyseisen tuotteen toimitusajan. HUOMIO! Noutamatta jätetyistä paketeista veloitamme postikulut - noutamatta jättäminen ei ole palautus, vaan paketti tulee noutaa ja tehdä palautusilmoitus ohjeiden mukaisesti.

Poikkeavista toimitusajoista ilmoitamme Uutiset-osiossamme.

TILAUSVAHVISTUS

Tilauksen jälkeen saat tilausvahvistuksen sähköpostilla. Tarkistathan että tilauksen yhteydessä kirjoitat sähköpostiosoitteesi oikein. Tilausvahvistuksessa näkyy tilatut tuotteet ja maksetut maksut. Tilausvahvistus toimii jatkossa myös laitteiden takuukuittina maksukuitin lisäksi.

TOIMITUSTAPA JA TOIMITUSKULUT


Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Voit katsoa toimituskulut valittuasi ostoskorin maksu- ja toimitustavan. Toimitamme tilaukset kirjeellä, pikkupakettina tai postipakettina, vain postipakettia voi seurata lähetystunnuksella.

MAKSUTAVAT

Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voit maksaa seuraavilla maksutavoilla: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Ålandsbanken, Handelsbanken, S-Pankki, Aktia, Säästöpankki, POP Pankki, MobilePay, Pivo, Walley lasku, Jousto lasku/osamaksu, OP-lasku sekä luottokortit. Maksaminen tapahtuu turvallisen Paytrail Oy:n sivuston kautta. Maksutapana on myös tilisiirto ennakkomaksuna. Nordea pankista tehdyt tilisiirtomaksut näkyvät heti samana päivänä, muiden pankkien tilisiirrot näkyvät 1-2 arkipäivän kuluessa. Lisäksi sivuillamme on nyt myös mahdollista tilata Klarnan maksutavalla.

Maksut Luottokunnan kautta luottokorteilla
Mikäli haluat maksaa Luottokunnan kautta Visa, MasterCard tai Visa Electron maksulla, Raskauskeiju toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Raskauskeiju vastaa siis ainoastaan tuotteen markkinoinnista, toimituksesta sekä mahdollisten reklamaatioiden hoitamisesta. Voit tarpeen vaatiessa osoittaa reklamaation myös Paytrail Oy:lle.

Paytrail Oy toimii Luottokunnan kautta tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Paytrail Oy:n välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Paytrail Oy on myös maksun saaja.

Paytrail Oy
y-tunnus: 2122839-7
Ylistönmäentie 26
40500 JYVÄSKYLÄ
Puhelin: 0207 181830

Verkkopankit
Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksu- ja rahoituspalvelun toteuttaa Paytrail Oy (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oy ostaa maksusuorituksen ja tilittää sen kauppiaalle. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

Klarna
Jotta voimme tarjota sinulle Klarnan maksutapoja, saatamme kaupan ostotapahtuman yhteydessä välittää henkilötietojasi yhteys- ja tilaustietojen muodossa Klarnalle, jotta Klarna voi arvioida, oletko oikeutettu heidän maksutapoihinsa ja räätälöidä nämä maksutavat sinulle. Siirrettyjä henkilötietojasi käsitellään Klarnan oman tietosuojailmoituksen mukaisesti.

Ennakkotilisiirto
Postitamme tilatut tuotteet kun maksusuoritus näkyy tilillä. Maksusuoritukset osoitetaan Nordea tilille  FI42 1146 3001 0875 99 saajana TR Products oy. Tilausvahvistuksessa saa tarkat maksutiedot viitenumeroineen.

Jos maksuna on ennakkotilitilisiirtomaksu, pidämme tilauksen tuotteet varattuna 5 arkipäivää jonka jälkeen tilaus raukeaa jos maksu on edelleen suorittamatta.

VAIHTO- JA PALAUTUSEHDOT

Ilmainen ja helppo palautus ja vaihto.

Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Nimikoiduilla tuotteilla ei ole vaihto- tai palautusoikeutta. Testit tulee palauttaa avaamattomina ja myydyissä seteissä. Säilytä aina palautustosite, tämä varmistaa ettei palautus katoa tai jää palautumatta oikein.

Tilaustuotteilla ei ole palautusoikeutta. Ne tilataan aina vartavasten asiakkaan toiveesta. Tämä mainitaan aina myös tuotetekstissämme.

Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksesta. Kun palautus on hyväksytty, rahat palautetaan suoraan tilillesi palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen. Huomioithan, että noutamatta jätetty paketti ei ole palautus, vaan pidätämme näissä tapauksissa toimituskulut takaisinmaksun yhteydessä.

“Kuluttajalla on oikeus kokeilla etämyyntituotetta kotona, koska ostopäätös tehdään yleensä vain tekstin perusteella eikä tuotetta voi silloin tutkia. Pääsääntö on, että kokeilun ja tutkimisen voi tehdä kuten myymälöissä. Tuotetta ei kuitenkaan saa ryhtyä käyttämään.” Kuluttajasuojalaki

"Kuluttaja voi kokeilla ja tutkia etämyyntituotetta samalla tavalla kuin myymälöissä. Kuluttaja voi avata etämyynnin kodinkonepaketit ja lukea käyttöohjeet, vaikka tuote ei olekaan enää palautettaessa avaamattomassa paketissa. Vaatteita ja kenkiä saa sovittaa. Käyttäminen on eri asia kuin kokeileminen." Kuluttajasuojalaki
 

HALUAN VAIHTAA TUOTTEEN TOISEEN. MITÄ TEEN?

Vaihtotuote samaan tuotteeseen:
1. Tee vaihtotuotteesta normaalisti uusi tilaus verkkokaupassamme. Valitse maksutavaksi Tilisiirto. Älä maksa mitään. Näin saat vaihtotuotteen itsellesi varaukseen.
2. Tee vaihtoilmoitus sähköpostilla asiakaspalvelu@raskauskeiju.fi TAI sivujemme Asiakaspalvelu-kohdasta löytyvällä lomakkeella.
3. Pakkaa vaihtotuote hyvin ja tarkista, että se on myyntikuntoinen (= pakkaus ehjä ja tuotteen laput paikoillaan). Laita mukaan kaikki saamasi tarvikkeet, jotka kuuluvat vaihdettavaan tuotteeseen. Laita lähetyksen mukaan myös nimesi, osoitetiedot ja puhelinnumero. Kopio Raskauskeijun lähetyslistasta/kuitista on hyvä laittaa matkaan mukaan, tästä selviää kaikki oleelliset tiedot.
4. Alta löydät Postin ja Matkahuollon tarkemmat palautuskoodimme ja ohjeet, joilla saat tuotteen postitettua veloituksetta.
5. Vaihtotuote lähtee heti matkaan, kun vaihdettava tuote saapuu varastollemme.

Vaihtotuote eri tuotteeseen:
1. Tee vaihtotuotteesta normaalisti uusi tilaus verkkokaupassamme. Valitse maksutavaksi
Tilisiirto. Älä maksa mitään. Näin saat vaihtotuotteen itsellesi varaukseen. Mikäli vaihtotuote on kalliimpi, laitamme sähköpostilla ylimenevän summan laskuna. Mikäli vaihtotuote on edullisempi, saat palautusmaksun tilillesi.
2. Tee vaihtoilmoitus sähköpostilla asiakaspalvelu@raskauskeiju.fi TAI sivujemme Asiakaspalvelu-kohdasta löytyvällä lomakkeella.
3. Pakkaa vaihtotuote hyvin ja tarkista, että se on myyntikuntoinen (= pakkaus ehjä ja tuotteen laput paikoillaan). Laita mukaan kaikki saamasi tarvikkeet, jotka kuuluvat vaihdettavaan tuotteeseen. Laita lähetyksen mukaan myös nimesi, osoitetiedot ja puhelinnumero. Kopio Raskauskeijun lähetyslistasta/kuitista on hyvä laittaa matkaan mukaan, tästä selviää kaikki oleelliset tiedot.
4. Alta löydät Postin ja Matkahuollon tarkemmat palautuskoodimme ja ohjeet, joilla saat tuotteen postitettua veloituksetta.
5. Vaihtotuote lähtee heti matkaan, kun vaihdettava tuote saapuu varastollemme.


Vaihto Postin kautta:

  • yli 2 kg paketit tulee palauttaa Postin toimipisteessä, ota mukaan palautusnumeromme ”627937”. Pidä palautuksesta saamasi kuitti tallessa. Vaihto on asiakkaillemme ilmainen.

  • Alle 2 kg kirjeet ja paketit jotka mahtuvat postiluukusta, voit palauttaa suoraan kirjelaatikkoon merkinnällä ”Asiakaspalautus 627937”. Vaihto on asiakkaillemme ilmainen.

  • Huomioitavaa! Postiennakolla tai muulla kuin määrittelemällämme tavalla lähetettyjä palautuksia emme lunasta!

ASIAKASPALAUTUS 627937/
TR Products oy
Mursketie 10 var 22
36220 Kangasala


Vaihto Matkahuollon kautta:

  • Lähetys onnistuu missä tahansa Matkahuollon toimipisteessä. Ota pakettisi lisäksi mukaan palautuskoodimme "9522797". Osoitekortti paketin päälle tulostetaan toimipisteellä. Vaihto on asiakkaallemme ilmainen.

HALUAN PALAUTTAA TUOTTEEN. MITÄ TEEN?

1.Tee palautusilmoitus sähköpostilla asiakaspalvelu@raskauskeiju.fi TAI sivujemme Asiakaspalvelu-kohdasta löytyvällä lomakkeella.
2. Pakkaa tuote hyvin ja tarkista, että se on myyntikuntoinen (= pakkaus ehjä ja tuotteen laput paikoillaan). Laita mukaan kaikki saamasi tarvikkeet, jotka kuuluvat tuotteeseen. Laita lähetyksen mukaan myös nimesi, osoitetiedot ja puhelinnumero. Kopio Raskauskeijun lähetyslistasta/kuitista on hyvä laittaa matkaan mukaan, tästä selviää kaikki oleelliset tiedot.
3. Alta löydät Postin ja Matkahuollon tarkemmat palautuskoodimme ja ohjeet, joilla saat tuotteen postitettua veloituksetta.
4. Maksunpalautus tehdään, kun palautettu tuote on palautunut takaisin varastollemme ja tuote on todettu myyntikelpoiseksi, kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluessa palautuksen vastaanottamisesta. Hyvitämme palautetun tuotteen samalla maksutavalla, jolla tilaus on maksettu.

  • HUOMIO! Noutamatta jätetyistä paketeista veloitamme postikulut - noutamatta jättäminen ei ole palautus, vaan paketti tulee aina noutaa ja tehdä palautusilmoitus ohjeiden mukaisesti.


Palautus Postin kautta:

  • yli 2kg paketit tulee palauttaa Postin toimipisteessä, ota mukaan palautusnumeromme ”627937”. Pidä palautuksesta saamasi kuitti tallessa. Palautus on asiakkaillemme ilmainen.

  • Alle 2kg kirjeet ja paketit jotka mahtuvat postiluukusta, voit palauttaa suoraan kirjelaatikkoon merkinnällä ”Asiakaspalautus 627937”. Palautus on asiakkaillemme ilmainen.

  • Postiennakolla lähetettyjä palautuksia emme lunasta.

ASIAKASPALAUTUS 627937/
TR Products oy
Mursketie 10 var 22
36220 Kangasala


Palautus Matkahuollon kautta:

  • Palautus onnistuu missä tahansa Matkahuollon toimipisteessä. Ota palautuksen lisäksi mukaan palautuskoodimme "9522797". Osoitekortti paketin päälle tulostetaan toimipisteellä. Palautus on asiakkaallemme ilmainen.

MAKSUNPALAUTUS

Kun palautus on hyväksytty, hyvitämme palautetun tuotteen samalla maksutavalla, jolla tilaus on maksettu. Mikäli koko tilaus palautetaan, maksamme myös postikuluosuuden takaisin. Ainoana poikkeuksena noutamatta jätetyt paketit, tällöin pidätämme toimituskuluosuuden. Pyrimme hoitamaan maksunpalautukset mahdollisimman pian palautuksen saapumisesta. Asiakas on vastuussa siitä että IBAN tilinumero on ilmoitettu palautuksen yhteydessä.

ONGELMATILANTEET KULJETUKSESSA SEKÄ VIALLISTEN TUOTTEIDEN OSALTA

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai sinulle on toimitettu väärä tuote, tulee virheestä ilmoittaa välittömästi osoitteeseen asiakaspalvelu (ät) raskauskeiju.fi.

  • Kadonneesta tilauksesta tulee ilmoittaa asiakaspalveluumme viimeistään viikon (7 arkipäivää) kuluttua tilauksesta. HUOMIO! Tämän jälkeen tehtyjä ilmoituksia emme hyvitä.

  • Ilmoitus virheellisestä toimituksesta on tehtävä viiden (5) päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta.

  • Ilmoitus viallisesta tuotteesta on tehtävä viiden (5) päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta.

  • Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittämästi reklamaatio postiin.

 

TAKUUAJAT JA HUOLTO

Säilyttäkää saamanne tilausvahvistus tai tuotteen mukana saamanne kuittikopio, jotka toimivat takuutodistuksena. Myymämme laitteiden takuut vaihtelevat 6kk-12kk. Takuuaika ilmoitetaan aina erikseen tuotekuvauksessa. Takuuasioissa kuluttaja ottaa yhteyttä jälleenmyyjään sähköpostilla.

YLIVOIMAINEN ESTE (force majeure)

Raskauskeiju ei vastaa jos tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Raskauskeijun vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta. Näitä ovat sota, luonnonmullistukset, viesti- tai tuontikielto, viranomaisen päätös, yleisen liikenteen häiriintyminen tai muu vastaava Raskauskeijun toimintaa vaikeuttava tai estävästä toiminta.

- - - - - -

TIETOSUOJASELOSTE 1.5.2018

 
Rekisterinpitäjä:
TR Products oy / Raskauskeiju
Mursketie 10
36220 Kangasala
asiakaspalvelu @ raskauskeiju.fi
 
Keräämme henkilötietoja asiakassuhteen hoitamista varten. Henkilötietojen käsittelyn oikeusperusteena on meidän välinen sopimus ja siitä johtuvat lakisääteiset velvoitteet. Henkilötietojen antaminen on edellytys sopimuksen syntymiselle. Toisin sanoen et voi tilata meiltä tavaroita tai palveluja, jos et anna henkilötietojasi.
 
Keräämme henkilötietoja myös markkinointia varten. Henkilötietojen käsittelyn oikeusperusteena on tällöin suostumus. Kysymme sinulta markkinointia varten suostumuksen tilauksen teon yhteydessä. Voit myös kieltäytyä markkinoinnistamme.  
 
Emme tee sinua koskevia profilointeja ja automaattisia päätöksiä.
 
Henkilötietojasi vastaanottavat:
- sinä itse
- yhtiömme ja sen työntekijät
- yhtiö, joka vastaa verkkosivujemme toiminnasta
- maksunvälittäjä, joka vastaanottaa sinulta maksun. Paytrail kerää maksutapahtuman yhteydessä IP-osoitteen, maksutavan sekä maksuajankohdan. Lisätietoja:
https://www.paytrail.com/tietosuojaseloste-paytrailin-maksupalvelu
- kuljetusyritys, joka kuljettaa tavaran sinulle
- tilitoimisto, joka kirjaa tilauksen kirjanpitoomme
- tilintarkastaja, joka tarkastaa kirjanpitomme
 
Säilytämme henkilötietojasi:
- verkkokaupassa viiden vuoden ajan
- sähköpostiarkistossa seitsemän vuoden ajan
- kirjanpitoaineistossa seitsemän vuoden ajan
 
Sinulla on seuraavat oikeudet:
- oikeus tarkastaa itseäsi koskevat henkilötiedot
- oikeus tietojen oikaisemiseen
- oikeus käsittelyn rajoittamiseen
- oikeus vastustaa käsittelyä
- oikeus peruuttaa suostumus
- oikeus tehdä valitus valvontaviranomaiselle
 
Huomioithan, että sinulla on "oikeus tulla unohdetuksi" vain, jos meillä ei ole lakisääteisiä velvoitteita jatkaa henkilötietojesi käsittelyä.

MUUTA

Pidätämme oikeuden muuttaa käyttöehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin käyttöehtoihin.
Raskauskeiju käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.
Raskauskeiju sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja kolmannelle osapuolelle.